Selasa, 29 Mac 2011

perasaaan di saat berbadan dua.....


selepas berkahwin hampir 5 bulan....baru lah kami menerima berita gembira yg aku berbadan 2.... 
syukur alhamdulillah.... disebabkan mengandung anak sulung, xbanyak la apa yg teringin tu dapat...
sbb suami xmau aku terlalu ikut nafsu...kerna kita perlu didik anak dr dlm perut lg...
bg kami...apa yg teringin tu dapat, takut nanti bila anak meningkat naik, apa yg anak nak...mesti kena perolehi.... itu bg kami la.... bukan semua apa yg aku nak xdapat....cuma aku pikir 2,3 kali...adakah apa yg aku teringin ni....betoi mengidam atau nafsu semata2.... kalau 2,3 hari dok teringin makanan yg sama...maknanya mmg kena cari la.... alhamdulillah....xla mengidam makanan yg pelik2..... 
waktu mengandungkan hanna....aku selalu makan ayam...mmg suka mkn ayam...kurang sikit makan ikan... alahan juga teruk.... hingga kandungan 6 bulan masih muntah2....dan gastrik juga makin teruk.... tapi tetap gak kena uruskan rumah dsebabkan aku tinggal dgn mentua....
ada 1 yg aku idamkan waktu tu...aku teringin makan kek belang buatan kak mah (adik ipar ku)... tp aku segan nak bgtau sbb waktu tu masih malu2 lagi dgn keluarga suami.... nasib baik la hanna x apa...kata org kalau xdpt apa yg di idam...anak nanti meleleh air liur.... alhamdulillah hanna x..... 
masa mengandung kan hanna, incik hubby sentiasa ada d sisi...kan cuti setahun lebih... :) sayang abang..
disaat mengandungkan hanna 5 bulan, kami dapat berita yg mengejutkan... kakakku anak kedua dlm keluarga meninggalkan kami semua......xsempat aku menziarahi dan berbual dgn nya..... ALFATIHAH.....

1 ulasan:

emarieys berkata...

selamat berbahagia....